Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Καί ἦταν ὁ Χριστός ἐκεῖ φιλοξενούμενος

Μή βιαστοῦμε νά καταδικάσουμε κανέναν!

Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου.
Κάθε Μεγάλη Τρίτη ἡ ᾿Εκκλησία μᾶς προσφέρει τό μεγάλο ποίημα, τό ἀποκορύφωμα τῆς ποιητικῆς τελειότητος, τό ποίημα τῆς ῾Αγίας Κασσιανῆς, πού πολλοί πίστεψαν ὅτι ὑπῆρξε ἁμαρτωλή.
῾Υπῆρξε μοναχή καί ἁγία. ᾿Αλλά ἐξέφρασε στά ποιήματά της καί στούς ὕμνους της, τό δράμα τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς.
῾Ο Κύριος καλεῖται στό σπίτι ἑνός Σίμωνος καί δέχεται τήν πρόσκληση.

Φαίνεται ὅμως ὅτι ὁ ἄνθρωπος αὐτός δέν κάλεσε τόν Κύριο γιατί πίστεψε στούς λόγους του, οὔτε γιατί Τόν ἀγαποῦσε ἀληθινά· μᾶλλον ἤθελε νά δείξει στούς ἄλλους ὅτι ἔχει τή δύναμη νά φέρει τό Διδάσκαλο στό δικό του σπίτι. Καί κάλεσε καί τούς φίλους. Πρέπει δέ νά ἦρθαν καί κάποιοι περίεργοι. Καί γέμισε ὁ οἶκος.

Καί ἦταν ὁ Χριστός ἐκεῖ φιλοξενούμενος. Κι ἐνῶ ὅλοι περίμεναν ν’ ἀκούσουν τούς λόγους Του, νά δοῦν τό Διδάσκαλο πού κάνει καί θαύματα, ἐμφανίζεται μιά γυναίκα.

Φαίνεται ὅτι αὐτή ἡ γυναίκα εἶναι σέ ὅλους γνωστή. Τήν ξέρουν καλά. Εἶναι ἡ πόρνη τῆς γειτονιᾶς. Τήν βλέπουν καί, θἄλεγε κανείς, κάποιοι τρομάζουν, κάποιοι ὀπισθοχωροῦν γιά νά μήν τήν ἀκουμπήσουν κἄν, κάποιοι γουρλώνουν τά μάτια... ἴσως ἐπιχειροῦν καί νά τήν ἐμποδίσουν... ἀλλά αὐτή ἐπιμένει... ᾿Επιμένει νά προχωρεῖ γιά νά μπεῖ μέσα στό σπίτι.

Κι ἔτσι κι ἔγινε! Εἰσέρχεται στό σπίτι καί τρέχει καί ἀγκαλιάζει τά πόδια τοῦ Χριστοῦ μπροστά στά ἔκπληκτα μάτια ὅλων ὅσων παρευρίσκονται.

Καί ὁ Κύριος τήν ἀφήνει! Τήν ἀφήνει νά ξεπλέξει τά μαλλιά της, νά βγάλει μύρο, νά τό περιχύσει στά πόδια Του, νά τά σφουγγίσει μ’ αὐτά τά μαλλιά μέ τά ὁποῖα, φαίνεται, προσείλκυε τούς ἄνδρες, καί μέ δάκρυα νά φιλεῖ τούς πόδας τοῦ Κυρίου ζητώντας νά τή συγχωρήσει.

Κι ἔτσι καί ἔγινε! ῾Ο Κύριος συγχώρεσε αὐτή τή γυναίκα. ῾Ο Χριστός ἀντελήφθη ὅτι ὅλοι ἀναρωτιόντουσαν· «Μά εἶναι δυνατόν ὁ Διδάσκαλος;». Καί τότε στράφηκε καί εἶπε σ’ αὐτόν πού τόν εἶχε καλέσει· «᾿Εσύ μέ κάλεσες στό σπίτι σου, κι ἔπρεπε νά μοῦ δώσεις ἀσπασμό καί δέν μοῦ τόν ἔδωσες· αὐτή ἡ γυναίκα ἀσπάσθηκε τά πόδια μου. ᾿Εσύ ἔπρεπε, ὅπως λέγει ἡ φιλοξενία, νά μοῦ πλύνεις τά πόδια γιά νά μπῶ στό σπίτι σου, καί δέν τό ἔκανες. Αὐτή ἡ γυναίκα πλένει μέ δάκρυα τά δικά μου πόδια. Καί εἶναι δάκρυα μετανοίας. ᾿Εσύ δέν ἀγάπησες· αὐτή συγχωρέθηκε γιατί πολύ ἀγάπησε».

Αὐτό εἶναι τό περιστατικό πού παίρνει ἡ ῾Αγία Κασσιανή καί πλέκει αὐτούς τούς περίφημους ὕμνους καί δείχνει αὐτό πού σήμερα καταγράφεται σέ τούτη τήν ᾿Ακολουθία. Αὐτό πού εἶπε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος. ῞Οτι «πόρνες καί ἁμαρτωλοί προάγουσι ὑμᾶς εἰς τήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν».

Γιατί; Γιατί αὐτοί ἔχουν συνείδηση τῆς ἁμαρτίας. Κι ὅταν ἔρθει ἡ ὥρα καί ἡ στιγμή καί βροῦν τόν ἑαυτό τους, τότε ξέρουν τί σημαίνει ἀληθινή καί μεγάλη μετάνοια· κι αὐτό σώζει!

᾿Αντιθέτως, αὐτοί πού ἔχουν πίστη στόν ἑαυτό τους, αὐτοί πού δέν τούς δόθηκε εὐκαιρία νά ἁμαρτήσουν τόσο φανερά στά μάτια τῶν ἀνθρώπων, πολλές φορές μένουν ράθυμοι, βασισμένοι στόν ἐγωισμό καί στήν αὐτάρκεια, πιστεύοντας ὅτι εἶναι ἄξιοι τῆς σωτηρίας, καί, δυστυχῶς, χάνουν τήν εὐκαιρία νά γίνουν πολίτες τῆς Βασιλείας, γιατί δέν νοιώθουν ποτέ μέσα τους ἀληθινή μετάνοια καί μεγάλη ἀγάπη γιά τόν Χριστό.

Βαδίζουμε στήν ῾Αγία καί Μεγάλη ῾Εβδομάδα καί ἡ ῾Αγία μας ᾿Εκκλησία, μέ τούς ὕμνους αὐτούς θέλει ἀκριβῶς νά μᾶς ἐπισημάνει τό γεγονός τῆς μετανοίας στή ζωή μας γιά ἄλλη μιά φορά.

Μπορεῖ νά μήν ἔχουμε τίς ἁμαρτίες πού εἶχε ἐκείνη ἡ γυναίκα, ἀλλά ποιός τολμᾶ νά πεῖ ὅτι στήν ψυχή του δέν ἔχει ἀνάλογες καί μεγαλύτερες ἁμαρτίες;

Ποιός τολμᾶ νά πεῖ ὅτι τήρησε πάντοτε τό Λόγο καί τό Νόμο τοῦ Θεοῦ στή ζωή του;

Ποιός τολμᾶ νά πεῖ ὅτι μπόρεσε νά ἀγαπήσει ὅσο θἄπρεπε νά ἀγαπήσει τούς ἀνθρώπους;

Ποιός τολμᾶ νά πεῖ ὅτι δέν ὑπῆρξαν στιγμές ραθυμίας καί πτώσεως;

Ποιός τολμᾶ νά πεῖ ὅτι δέν ἔχει βάρος στήν καρδιά του, γιατί ἀθέτησε αὐτά πού ὁ Θεός ζητάει ἀπό μᾶς;

Εἴμαστε ἀκριβῶς στήν ἴδια μοίρα, καί πολλές φορές πολύ χειρότερη, γιατί ἐκείνη εἶχε ἐπίγνωση τῆς ἁμαρτίας της καί βρῆκε τό δρόμο καί τό θάρρος καί ταπεινώθηκε στά μάτια τῶν ἄλλων.

Εἶχε τήν τόλμη ν’ ἀνοίξει δρόμο γιά νά περάσει προκειμένου νά φθάσει στόν Διδάσκαλο καί νά ζητήσει τή μετάνοια.

῎Εχυσε δάκρυα, πού ἐμεῖς δέν μποροῦμε νά χύσουμε, γιατί ἔχουμε πίστη στόν ἑαυτό μας.

Γονάτισε καί σφόγγισε τά πόδια τοῦ Χριστοῦ, ἐνῶ ἐμεῖς στεκόμαστε ὄρθιοι γιατί ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στόν ἑαυτό μας.

Δέν εἶπε λόγια, οὔτε μεγάλα οὔτε τρανά. Μόνο ἔκλαψε, κι ἔλαβε τή συγχώρηση.

Καί θἄρθει λίγο μετά, ἐπάνω στόν Γολγοθᾶ, ὁ ληστής καί θά «ληστέψει» καί τόν Παράδεισο. Γιατί κι αὐτός ἀκολούθησε τά ἴδια βήματα, τῆς μετάνοιας καί τῆς ταπείνωσης, ζητώντας τό ἔλεος τοῦ Χριστοῦ.

Αὐτός εἶναι ὁ δρόμος τῆς σωτηρίας.

Δέν μᾶς σώζουν τά καλά μας ἔργα· αὐτά εἶναι ὁ καρπός τῆς ἀγάπης μας.

Δέν μᾶς σώζουν οἱ μεγάλες προσευχές· αὐτή εἶναι ἡ φωνή μας πρός τόν Θεό.

Μᾶς σώζει ἡ ἀληθινή μετάνοια! ῾Η συνείδηση τῆς ἁμαρτωλότητός μας. ῾Η ταπείνωση μπροστά στά μάτια τοῦ Θεοῦ καί τῶν ἀνθρώπων. Τό βάπτισμά μας, καί πάλιν καί πολλάκις, στό μυστήριο τῆς μετανοίας καί τῆς ἐξομολογήσεως. Στήν χάρη τοῦ Θεοῦ.

᾿Εκεῖ εἶναι ἡ σωτηρία μας! Αὐτός εἶναι ὁ δρόμος μας!

Καί εἶναι ὁ δρόμος πού ὁδηγεῖ μέσα ἀπό τόν Γολγοθᾶ σ’ αὐτό πού μᾶς περιμένει, στόν κενό τάφο, στήν ᾿Ανάσταση, στή νίκη τοῦ θανάτου, στήν κατάργηση τοῦ ῞Αδη, στήν κληρονομιά τῆς αἰωνιότητας· γιατί ἐκεῖ μετά ὑπάρχει ἀγάπη, ὑπάρχει συγχώρηση, ὑπάρχει τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ πού κοινωνοῦμε. Τό ἀναστημένο, τό ἀναμάρτητο, πού γίνεται καί δικό μας σῶμα, γιατί τότε τό ἀξίζουμε! ῞Οταν ἔχουμε ἀκολουθήσει τά βήματα αὐτῆς τῆς γυναίκας.

Μή βιαστοῦμε νά καταδικάσουμε κανέναν. Πολλές φορές, καί μάλιστα ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι τῆς ᾿Εκκλησίας, ὑψώνουμε τό χέρι γιά νά καταδικάσουμε ἀνθρώπους.

῎Οχι! ῾Ο Χριστός μᾶς ἔδειξε ὅτι αὐτοί μᾶς προάγουν στή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.

Μή βιαστεῖ κανείς νά πεῖ ποιός εἶναι γιά τήν Κόλαση καί ποιός γιά τόν Παράδεισο. ῎Ας ἀφήσουμε αὐτό τό ἔργο στά χέρια τοῦ Θεοῦ. ᾿Εμεῖς ξέρουμε τό δρόμο τῆς δικῆς μας σωτηρίας, Αὐτός ξέρει τό δρόμο τῆς σωτηρίας ὅλων τῶν ἀνθρώπων.

᾿Εμεῖς ἔχουμε τήν εὐθύνη τῆς δικῆς μας ψυχῆς καί πρέπει νά γίνουμε ὁδηγοί τῶν ψυχῶν τῶν ἀνθρώπων, μέσα ἀπό τό δρόμο τῆς μετανοίας καί μόνο ἀπ’ αὐτόν.

῎Ας ἀφήσουμε τόν Θεό νά κρίνει τούς ἀνθρώπους, γιατί ἐμεῖς ἄδικα θά κρίνουμε καί θά πάρουμε βάρος στήν ψυχή μας...

Κι ἄς θυμόμαστε πάντοτε ὅτι, ὅπως κρίνουμε, θά κριθοῦμε· ὅπως συγχωροῦμε, θά μᾶς συγχωρήσει· ὅπως ἀγαπᾶμε, θά μᾶς ἀγαπήσει.

᾿Ιδού ὁ δρόμος τῆς λύτρωσης!

Γι’ αὐτό ἡ ᾿Εκκλησία μᾶς καλεῖ νά ἀφήσουμε τή ραθυμία καί νά γευθοῦμε τούς καρπούς τῆς μετανοίας!

Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Πνευματικό αδιέξοδο.

Όλοι εμείς ξανασφραγίζουμε τον Τάφο του Χριστού!

Δεν έχουμε πια δύναμη να χαρούμε το Πάσχα που έρχεται γιατί η ψυχή μας έχει κυριευθεί –σχεδόν ολοκληρωτικά– από τη θλίψη. Μια θλίψη που πηγάζει από τις αμετανόητες ενοχές μας, αφού, όχι μόνο συνεχώς αμαρτάνουμε, αλλά και ενεργούμε πονηρά εναντίον του Χριστού μας ή «συνευδοκούμε τοις πράττουσι».

Γίναμε σιγά-σιγά, χωρίς να το “πάρουμε είδηση”, σαν άθεοι «εν τω κόσμω», αφού εκλέγουμε εδώ και μισό αιώνα τους πιο αδιάφορους ή και εχθρούς της Πίστεώς μας ανθρώπους και τους αναθέσαμε και τη δική μας ανατροφή και διαπαιδαγώγηση αλλά και των παιδιών μας.

Έτσι μας φαίνεται απίστευτο, όταν –κάποιες στιγμές, δυστυχώς λίγες– συνειδητοποιούμε το πόσο εξοικειωθήκαμε με το να περιφρονείται και να περιθωριοποιείται ο Χριστός και η –δια της Εκκλησίας– Παρουσία Του στην Πατρίδα μας.

Και όμως! Όσο απίστευτο κι αν μας φαίνεται είναι πέρα για πέρα δικό μας αυτό το αποτέλεσμα. Δική μας η αφροσύνη, δική μας η παράνομη ανοχή του κακού, δική μας αποκλειστικά η ευθύνη που αγαπήσαμε τα «στοιχεία του κόσμου» και παραδοθήκαμε ολο­κληρωτικά σ’ αυτά. Δική μας η ευθύνη που παραμείναμε απλώς θρησκευόμενοι, με μια μίζερη και –κατ’ ουσίαν– βλάσφημη θρησκευτικότητα του «δούναι και λαβείν» και δεν σχετισθήκαμε απόλυτα, λατρευτικά, με τον Χριστό μας.

Τώρα πια, τα πράγματα έχουν τόσο πολύ περιπλακεί, ώστε για τη διόρθωσή τους να είναι ανίσχυρη η όποια ανθρώπινη ή και αγγελική βοήθεια και απαιτείται μια απ’ ευθείας δραστική παρέμβαση του Θεού, σ’ εμάς «τους υιούς της απειθείας».

Τώρα πια, οι άνθρωποι του τόπου μας, άλλοι έχουν γίνει ίδιοι με τους αλειτούργητους και αντιεκκλησιαστικούς Κυβερνήτες μας, εικόνα και ομοίωσή τους, και άλλοι, οι παθολογικά θρησκευόμενοι, έχουν παραφρονήσει και κάνουν σπασμωδικές και αψυχολόγητες “επαναστατικές” ενέργειες, οσάκις συνειδητοποιούν ότι διαταράσσεται η ψευδαίσθηση της “πνευματικής” τους ισορροπίας και όταν νοιώθουν ψυχολογική ανασφάλεια από κάποιες ανώδινες για την πνευματική ζωή Κυβερνητικές αποφάσεις, γιατί δεν είναι εις θέσιν να διακρίνουν το μείζον από το έλασσον, το καίριο και σημαντικό, από το αφελές και ανώφελο!

Έτσι, απέμειναν πολύ λίγοι πνευματικά υγιείς στον τόπο μας να αλγούν και να θρηνούν την οικτρή κατάσταση που έχουμε περιέλθει, κάτι σαν τη «φωνή βοώντος εν τη ερήμω», που, όμως δεν φθάνει στις ακοές των πολλών γιατί ή είναι γεμάτες από εκκωφαντικούς “μουσικούς” κρότους(!) ή ...οιστρογόνο φόβο!

Το πνευματικό αδιέξοδο που δημιουργήσαμε με τις επιπόλαιες και άκριτες επιλογές μας ή με την ανοχή και υπόθαλψη των ανόσιων επιλογών των άλλων, φαίνεται πως διαμόρφωσε το ιδανικό περιβάλλον για να θριαμβεύουν οι «υιοί του σκότους».

Σέ όλες τις πτυχές της δημόσιας ζωής, απροκάλυπτα πια, επιχειρείται από τους «δοκούντας άρχειν» στην Πατρίδα μας η βιαία επιστροφή του Χριστού στον Τάφο Του σαν κοινού θνητού, ώστε να πάψη πλέον να μας απασχολεί ως Θεός και να καθυστερεί την πρόοδό μας, την απόλυτη εξομοίωσή μας με τα έθνη, που από αιώνων έχουν καγχάσει στο Καπιτώλιο ότι Θεός δεν υπάρχει!

Δεν πτοεί την κατά του Χριστού καταδιωκτική μανία των “αρχόντων” μας το Βατερλώ, που ήλθε σαν απάντηση στον καγχασμό αυτόν, όπως δεν επτόησαν και τον Διάβολο όσα δεινά έχει “εισπράξει” από κτίσεως κόσμου ως επίχειρα της κακίας του! Αυτός ο ίδιος Διάβολος τους “εμπνέει” και τους δίνει “κουράγιο” να συνεχίζουν απτόητοι την υποτίμηση του Χριστού, να Τον θεωρούν ένα απλό μύθο, που αρκεί μια νομοθετική ρύθμιση για να πάψη να επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων!

Είναι πια ολοφάνερο ότι ο λαός μας, αυτός ο κάποτε βαθειά ευσεβής Ορθόδοξος λαός, εκβιάζεται κάθε μέρα και περισσότερο να αρνηθή την πίστη του, όχι με Κάρτες και τσιπάκια “σατανικά” –αυτό το νομίζουν οι αφελείς– αλλά με κάθε μέσο και τρόπο που θα εξαφανίση από τη δημόσια ζωή την παρουσία του Χριστού ως του Μόνου Αληθινού Θεού και Σωτήρος του κόσμου!

Ο Χριστός παρουσιάζεται συνεχώς από τους Κυβερνήτες μας μόνο ως άνθρωπος και προς ενίσχυσή τους επιστρατεύουν, με τα διορισμένα όργανά τους, πλήθος αμοραλιστών και εμπαθών ανθρώπων, τους οποίους παρελαύνουν στα Μ.Μ.Ε. να διακηρύσσουν ότι ο Χριστός ήταν (και δεν είναι πια) ένας δυναμικός και επαναστατικός άνθρωπος που οι Μαθητές του τον ...θεοποίησαν! Πρόσφατα, ανεσύρθη από την τηλεοπτική ναφθαλίνη και ένας φι λόσοφος, γιατί τώρα πια έπαψε να πιστεύη ότι ο Χριστός είναι ο Μόνος Αληθινός Θεός και έτσι είναι αξιοποιήσιμος στην εργολαβία επανενταφιασμού του Χριστού! Όσο διάστημα μαθήτευε στον χαρισματούχο και σημειοφόρο π. Πορφύριο, και είχε πιστέψει στην Αλήθεια της Ορθοδοξίας και την διακήρυττε, τον είχαν θέσει στην αφάνεια, τώρα που εγκατέλειψε την πίστη, τον ξαναθυμήθηκαν! Αυτή είναι η τακτική και η ποιότητα των εργολάβων της ανομίας. Νά πασχίζουν να μετατρέψουν σε χώμα τον Ουρανό, για να Τον καταντήσουν ίδιο και απαράλλακτο με τη χωματένια και δεισιδαίμονα ψυχή τους!

Ο Χριστός τότε, «την θύραν του Μνήματος σφραγισθήναι μη κωλύσας, την πίστιν αναστάς παρέσχε πάσι». Έτσι και τώρα, δεν εμποδίζει το να ξανασφραγίζουμε τον Τάφον Του και να Τον περιπαίζουμε σαρκαστικά, γιατί ήταν, είναι και θα είναι πάντοτε Θεός! Δεν αμφιβάλλει για την Θεότητά Του, ούτε κινδυνεύει από κανέναν και πολύ λιγότερο από εμάς τους αθλίους.

Ωστόσο, όλοι εμείς και περισσότερο εμείς οι κληρικοί, έχουμε κάνει το χρέος μας; Έχουμε δείξει τη φιλία και την Λατρεία μας προς Εκείνον που εβάστασε και βαστάζει «πάσας τας ανομίας» μας; Έχουμε προτάξει τα στήθη μας να Τον υπερασπισθούμε – όχι γιατί το έχει ανάγκη αλλά γιατί εμείς το νοιώθουμε ανάγκη μας– να υπερασπισθούμε Εκείνον, που είναι «ο υπερασπιστής της ζωής μας»;

Εάν σε μια τόσο βρώμικη εποχή, σαν τη δική μας, που την αηδιάζουμε ακόμη και εμείς οι βρώμικοι, δεν μπορούμε να ξεσηκωθούμε Πανεθνικά και να υπερασπισθούμε –αντί οποιασδήποτε θυσίας– την Του Νοητού Ηλίου Καθαρότητα, δηλαδή Τον Θεάνθρωπον Χριστόν μας, τότε δεν υπάρχει πλέον για μας καμιά ελπίδα Αναστάσεως. Ούτε στην παρούσα ζωή, ούτε στη Μέλλουσα!

π. Β. Ε. Β.

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

Άλλο ένα σπουδαίο μάθημά του.





Απόσπασμα από ηχογραφημένο μάθημα του Δημήτρη Λιαντίνη προς τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους του Μαράσλειου Διδασκαλείου. Είναι το προτελευταίο μάθημα και πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαΐου του 1998. Λίγο αργότερα τον ίδιο χρόνο ανεχώρησε για πάντα για τον αγαπημένο του Ταύγετο.


Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Χαρείτε τη βόλτα. Δεν υπάρχει εισιτήριο επιστροφής!

Οι απόψεις του George Carlin για τα γηρατειά.

Έχετε αντιληφθεί ότι η μόνη περίοδος της ζωής μας που μας αρέσει να μεγαλώνουμε είναι όταν είμαστε παιδιά; Εάν είσαι κάτω των 10 ετών, είσαι τόσο ενθουσιασμένος που μεγαλώνεις, που σκέφτεσαι τμηματικά:
«Πόσων ετών είσαι;», «Είμαι τέσσερα και μισό!» Ποτέ δεν είσαι τριάντα έξι και μισό. Είσαι τέσσερα και μισό, και περπατάς στα πέντε! Αυτό είναι το κλειδί.
Μπαίνεις στην εφηβεία, και τώρα κανείς δεν μπορεί να σε συγκρατήσει. Πηδάς στον επόμενο αριθμό, ή ακόμη και μερικούς αριθμούς μπροστά.
«Πόσων ετών είσαι;» «Θα γίνω 16!» Μπορεί να είσαι 13, αλλά έ, θα γίνεις 16! Και τότε έρχεται η καλύτερη μέρα της ζωής σου
! Γίνεσαι 21. Ακόμα και οι λέξεις ακούγονται σαν ιεροτελεστία.ΓΙΝΕΣΑΙ 21. ΝΑΙΙΙΙΙΙΙ !!!
Αλλά τότε περνάς στα 30. Ωωωω, τί έγινε εδώ; Δεν έχει πλάκα πια. Τι πάει στραβά; Τί άλλαξε;
ΓΙΝΕΣΑΙ
21, ΠΕΡΝΑΣ στα 30, και τότε ΠΕΡΠΑΤΑΣ στα 40. Ουάου! Πάτα φρένο, όλα σου ξεγλυστρούν. Πριν να το καταλάβεις, ΦΘΑΝΕΙΣ τα 50 και τα όνειρά σου χάνονται.
Αλλά! για περίμενε!!! ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΩΣ
τα 60. Δεν πίστευες ότι θα τα έφθανες!
Για να το ξαναδούμε πάλι: ΓΙΝΕΣΑΙ 21, ΠΕΡΝΑΣ στα 30, ΠΕΡΠΑΤΑΣ στα 40, ΦΘΑΝΕΙΣ τα 50 και ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΩΣ τα 60.
Έχεις αναπτύξει τόσο μεγάλη ταχύτητα που ΧΤΥΠΑΣ τα 70! Μετά απ' αυτό, η κατάσταση είναι μέρα με τη μέρα.
Μπαίνεις
στα 80 και κάθε μέρα είναι ένας πλήρης κύκλος. ΧΤΥΠΑΣ το γεύμα. ΠΕΡΝΑΣ στις 4:30μ.μ. ΦΘΑΝΕΙΣ την ώρα του ύπνου. Και δεν τελειώνει εκεί. Στα 90 σου, αρχίζεις να οπισθοδρομείς. «Ήμουν ΜΟΛΙΣ 92».
Και τότε κάτι παράξενο συμβαίνει. Εάν καταφέρεις να ξεπεράσεις τα 90, ξαναγίνεσαι μικρό παιδί. «Είμαι 92 και μισό!».
Μακάρι να φθάσετε όλοι στα υγιή 100 και μισό!! Πως όμως θα φθάσετε εκεί; Να μερικές σκέψεις μου:

ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΝΕΟΙ

1. Πετάξτε τους ασήμαντους αριθμούς. Αυτό συμπεριλαμβάνει την ηλικία, το βάρος και το ύψος. Αφήστε τους γιατρούς να νοιάζονται γι' αυτά. Γι' αυτό τους πληρώνετε άλλωστε.

2. Κρατήστε μόνον τους ευχάριστους φίλους. Οι γκρινιάρηδες σας ρίχνουν.

3. Να μαθαίνετε συνεχώς! Μάθετε περισσότερα για τους υπολογιστές, τις τέχνες, την κηπουρική, οτιδήποτε. Να μην αφήνετε ποτέ τον εγκέφαλο ανενεργό. «Ένα ανενεργό μυαλό είναι το εργαστήρι του Διαβόλου». Και το επίθετο του διαβόλου είναι Αλτζχάιμερ.

4. Απολαύστε τα απλά πράγματα.

5. Γελάτε συχνά, διαρκώς και δυνατά. Γελάστε μέχρι να σας κοπεί η ανάσα.

6. Τα δάκρυα τυχαίνουν. Υπομείνετε, πενθήστε και προχωρήστε παραπέρα. Το μόνο άτομο, που μένει μαζί μας για ολόκληρη τη ζωή μας είναι ο εαυτός μας. Να είστε ΖΩΝΤΑΝΟΙ ενόσω είστε εν ζωή.

7. Περιβάλλετε τον εαυτό σας με ό,τι αγαπάτε, είτε είναι η οικογένεια, τα κατοικίδια, η μουσική, τα φυτά, τα ενδιαφέροντά σας, οτιδήποτε. Το σπίτι σας είναι το καταφύγιό σας.

8. Να τιμάτε την υγεία σας: Εάν είναι καλή, διατηρήστε την. Εάν είναι ασταθής, βελτιώστε την. Εάν είναι πέραν της βελτιώσεως, ζητήστε βοήθεια.

9. Μην κάνετε βόλτες στην ενοχή. Κάντε μια βόλτα στα μαγαζιά, ακόμη και στον διπλανό νομό ή σε μια ξένη χώρα αλλά ΜΗΝ πηγαίνετε εκεί που βρίσκεται η ενοχή.

10. Πείτε στους ανθρώπους που αγαπάτε ότι τους αγαπάτε, σε κάθε ευκαιρία.


ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ:


Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.


Το ταξίδι της ζωής δεν είναι για να φθάσουμε στον τάφο με ασφάλεια σ' ένα καλοδιατηρημένο σώμα, αλλά κυρίως για να ξεγλυστρούμε προς όλες τις πλευρές, πλήρως εξαντλημένοι, φωνάζοντας: «ρε συ, τί ωραία βόλτα κάναμε και σήμερα!».

George Carlin

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ είπε...

   "Μ' ένα ματι, μ' ένα δοντι
    με βαμμένα τα μαλλιά
σκαρφαλώσαν οι γερόντοι
στης πατρίδας τα σκαλιά,
καθώς παν για τα 80
ίδιοι και παράλληλοι
το πολύ για καμιά τσόντα
είναι πια κατάλληλοι.
Μας φλομώσαν οι παπούδες
με ψευτιές και φούμαρα
λες και ειμαστε αλεπούδες
και μασάμε κούμαρα,
μα θαρθούνε άλλα χρόνια
μ' όνειρα κι οράματα
δίχως λόγους στα μπαλκόνια
κι άχρηστα προγράμματα.
Μα για να σωθεί η Ελλάδα
στους καιρούς τους ύστατους
βρείτε κάπου ένα Καιάδα
και γκρεμοτσακίστε τους".

Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Η παραβολή του Ασώτου


Λένε ότι ακόμα και όλα τα γραπτά που έχουμε για την Ορθοδοξία αν εχάνοντο, και διασώζετο μόνο η παραβολή του Ασώτου, έφτανε αυτή για να σωθούν όλοι οι άνθρωποι. Έφτανε μόνο αυτή για να αποδείξει ότι Εκείνος που τη διηγήθηκε πρώτη φορά είναι όντως το δεύτερο Πρόσωπο του Τριαδικού Θεού.

Μετάφραση από τα ρωσικά στο βίντεο που ακολουθεί: Ευγενία Τελιζένκο.